Program "Dobry start"
W dniu 1 czerwca 2018 r. weszło w życie roporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu "Dobry start" (zwanym dalej Programem). Program wprowadza jednorazowe świadczenie w wysokości 300,00 zł na dziecko, dla uczniów rozpoczynajacych rok szkolny.
Komu przysługuje świadczenie?
Świadczenie przysługuje dziecku lub osobie uczącej się w:
- szkole podstawowej, dotychczasowym gimnazjum,
- szkole ponadpodstawowej i dotychczasowej szkole ponadgimnazjalnej,
- szkole artystycznej, w której realizowany jest obowiązek szkolny lub nauki,
- młodzieżowym ośrodku socjoterapii, specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym, specjalnym ośrodku wychowawczym i ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym.
Świadczenie przysługuje raz w roku (jednorazowo) w związku z rozpoczęciem przez dziecko lub osobę uczącą się roku szkolnego do ukończenia:
- przez dziecko lub osobę uczącą się 20 roku życia,
- przez dziecko lub osobę uczącą się do 24 roku życia - w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.
UWAGA! Świadczenie nie przysługuje:
- jeżeli dziecko lub osoba ucząca się zostały umieszczone w domu pomocy spolecznej, schronisku dla nieletnich, zakłądzie poprawczym, areszcie śledczym, zakłądzie karnym, szkole wojskowej lub innej szkole, jeżeli instytucje te zapewniają nieodpłatnie pełne utrzymanie,
- na dziecko uczęszczające do przedszkola, w tym na dziecko realizujace roczne przygotowanie przedszkolne (tzw. "zerówka" w szkole podstawowej lub w przedszkolu.
Kiedy i gdzie złożyć wniosek?
- drogą elektroniczną poprzez stronę MRPiPS: empatia.mrpips.gov.pl lub bankowość elektroniczną od dnia 1 lipca danego roku do 30 listopada danego roku,
- drogą tradycyjną (papierową): w Miejsko-Gminnym Osrodku Pomocy Społecznej w Węglińcu od dnia 1 sierpnia danego roku do 30 listopada danego roku.
Kiedy rodzina otrzyma świadczenie?
W przypadku wnioskó złozonych w lipcu i sierpniu danego roku, rodziny otrzymaja świadczenie nie później niż do dnia 30 września danego roku. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach w terminie maksymalnie 2 miesiecy od złożenia wniosku.
Tryb postępowania administracyjnego:
Postępowanie administracyjne w przypadku przyznania świadczenia nie wymaga wydania i doręczenia decyzji administracyjnej. Wnioskodawca otrzyma informację o przyznaniu świadczenia na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej bądź w przypadku gdy Wnioskdawca nie wskaże adresu poczty elektronicznej, przy składaniu wniosku zostanie poinformowany o mozliwosci późniejszego odebrania od organu przyznajacego świadczenie informacji o przyznaniu świadczenia.
Decyzja administarcyjna wydawana będzie jedynie w przypadku odmowy przyznania swiadczenia oraz w sprawach nienaleznie pobranych świadczeń.
Więcej informacji na stronie: http://www.mpips.gov.pl/DobryStart